image

"Musimy pielęgnować swoją kulturę, musimy pamiętać o swojej historii, musimy pamiętać o swojej tożsamości. Tożsamości ciekawej, niepowtarzalnej, na którą złożyły się nasze skomplikowane dzieje."

 

Siła poezji

Przypadający na 21 marca Światowy Dzień Poezji był okazją, by uwrażliwić uczniów na utwory liryczne, które wydają się trudne w odbiorze i dzieci niezbyt chętnie dzielą się swoimi wrażeniami po ich przeczytaniu. Tymczasem: "Poezja jest wtedy, gdy emocje znajdują swoje myśli, a myśli znajdują swoje słowa". Można ją tworzyć, recytować, śpiewać. Za każdym razem dostarcza wzruszeń oraz skłania do refleksji, uwrażliwia na świat i drugiego człowieka.

Zachętą do czytania wierszy był poetycki recykling polegający na kreatywnej pracy uczniów z już istniejacym tekstem poprzez wybór i łączenie pojedynczych słów. Tak powstawały na lekcjach języka polskiego autorskie utwory. Poetycki talent ujawniła w wierszach z odzysku Natalia Makuch, która pracując z tekstem Księgi Rodzaju, utworzyła małe liryczne arcydzieło. Oto jego fragment: "Zaludnili podniebnym pokarmem pierwiastek życia". Ponadto uczniowie rozpoznawali na podstawie portretów imiona i nazwiska znanych poetów oraz słuchali poezji śpiewanej, między innymi w wykonaniu Marka Grechuty, a przysłuchując się muzycznej wersji "Lokomotywy" Juliana Tuwima, przekonali się, że każdy wiersz można zaśpiewać. 

21 marca - Światowy Dzień Poezji - Służba Więzienna

                                                                                     Justyna Mazurkiewicz

Licznik odwiedzin

Dzisiaj79
Wczoraj206
Wizyt w tym tygodniu843
Wizyt w tym miesiącu1592
Łącznie wizyt129193

Odwiedza nas 10 gości oraz 0 użytkowników.

Szkoła Podstawowa w Podsarniu