image

"Musimy pielęgnować swoją kulturę, musimy pamiętać o swojej historii, musimy pamiętać o swojej tożsamości. Tożsamości ciekawej, niepowtarzalnej, na którą złożyły się nasze skomplikowane dzieje."

 

Regulamin Konkursu "Ładnie mówię"


Celem konkursu jest promowanie prawidłowej wymowy, uwrażliwienie na piękno języka polskiego.

1. Organizator: pani Maria Adamczyk – logopeda szkolny.

2. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów uczestniczących w zajęciach logopedycznych w roku szkolnym 2023/2024.

3. Uczniowie przygotowują do recytowania jeden wiersz z trudnościami artykulacyjnymi – słowa z głoskami syczącymi (s,z,c,dz), szumiącymi (sz, ż, cz,dż) oraz z głoską r.

4. Wiersz wybierany jest spośród zaproponowanych przez Organizatora.

5. Termin przesłuchań: 10 czerwca 2024 r.

6. Jury przy ocenie weźmie pod uwagę :

- poprawność artykulacyjną,

- sposób interpretacji,

- opanowanie pamięciowe tekstu.

7. W konkursie przewidziano nagrody rzeczowe oraz dyplom dla uczestnika.

8. Zgłoszenie do konkursu oznacza akceptację regulaminu, zgody na przetwarzanie przez Organizatora danych osobowych zakresie związanym z organizacją, przebiegiem i upowszechnieniem konkursu.

Kącik logopedyczny

„Mowa dana jest nam po to, żeby wyrażać  myśli”

L.M. Montgomery

 
Nasza szkoła zapewnia opiekę logopedyczną dzieciom z Oddziału Przedszkolnego oraz uczniom z klasy I. Terapia odbywa się za pomocą tradycyjnych metod, jak i za pomocą zabaw i gier logopedycznych, a także w oparciu o nowoczesne programy multimedialne do terapii mowy.

RADY LOGOPEDY :

  • Rozwój mowy dziecka przebiega do 5. roku życia.
  • Ustawienie aparatu artykulacyjnego bez większych problemów odbywa się do 13. roku życia.
  • Jeżeli  dziecko ma kłopoty  logopedyczne - nie wystarczą same ćwiczenia u logopedy.
  • Aby usprawnić aparat mowy, wystarczy ćwiczyć z dzieckiem 5-10 minut dziennie według wskazówek logopedy.
  • Niezwykle ważna jest systematyczność w wykonywaniu ćwiczeń.
  • Im wcześniej zaburzenia mowy będą wykryte i ustalony zostanie  tok postępowania, tym terapia będzie skuteczniejsza.
  • Mowa w dużej mierze wpływa na całokształt rozwoju dziecka, a szczególnie na jego powodzenie  w nauce.

 

Bez zaangażowania Rodziców każda terapia skazana jest na porażkę.

 

Drodzy Rodzice!

 Pozwólcie robić dziecku miny przed lustrem -  ćwiczcie język, wargi , policzki i żuchwę!

  • Nie rozdrabniajcie dziecku pokarmów, a nauczy się ono prawidłowo gryźć i połykać.
  • Bądźcie cierpliwi i opanowani! Terapia często bywa długotrwała.
  • Dostrzegajcie nawet najmniejszy sukces dziecka !
  • Nie korygujcie wymowy dziecka przy kimś!
  • Ćwiczcie w domu, w samochodzie, na spacerze i podczas zabawy!
  • Nie zmuszajcie dzieci do ćwiczeń podczas choroby czy złego samopoczucia!

 

 

 

  • Rozmawiajcie z dzieckiem!
  • Wysłuchajcie, co dziecko ma do powiedzenia!
  • Czytajcie dziecku  krótkie wierszyki, rymowanki, opowiadania, czasopisma dziecięce!
  • Ograniczcie oglądanie telewizji i gry komputerowe!

Godziny pracy logopedy

TERAPIĄ LOGOPEDYCZNĄ W NASZEJ SZKOLE ZAJMUJE SIĘ
LOGOPEDA SZKOLNY – mgr MARIA ADAMCZYK
( SALA 27)
GODZINY PRACY
WTOREK 8:45 – 13:00

Badania przesiewowe

We wrześniu każdego roku w szkole zostały przeprowadzone logopedyczne badania przesiewowe, a ich celem było wyłonienie dzieci, które będą wymagały objęcia opieką logopedyczną. Badanie przesiewowe nie jest badaniem diagnostycznym  w założeniu jego celem jest stwierdzenie u dziecka normy rozwoju mowy albo konieczności przeprowadzenia pełnego badania logopedycznego. Orientacyjnej ocenia podlega rozumienie i mowa czynna, artykulacja dziecka, budowa i sprawność aparatu artykulacyjnego oraz przebieg funkcji prymarnych – oddychania, odgryzania, żucia połykania. Badanie przesiewowe przeprowadzone zostało przez szkolnego logopedę.      

Licznik odwiedzin

Dzisiaj45
Wczoraj56
Wizyt w tym tygodniu607
Wizyt w tym miesiącu1020
Łącznie wizyt141075

Odwiedza nas 22 gości oraz 0 użytkowników.

Szkoła Podstawowa w Podsarniu